Organische zoekresultaten oftewel op welke woorden word je gevonden in Google zijn natuurlijk onzettend belangrijk. Welke woorden komen terug op belangrijke posities in je pagina?
Wat zijn nou deze belangrijke posities? Deze zal ik hieronder puntsgewijs benoemen. In dit voorbeeld zal ik gebruik maken van de zoekwoorden “Ouderen en Alpacas” bij de site alpacasindeachterhoek.nl.
1. Geef een relevante title tag.
In je title, deze zie je als je de zoekresultaten binnen google ziet, is het belangrijk om hierin je zoekwoord te verwerken. Het mooiste nog als deze vooraan zit. Wanneer je bijvoorbeeld op Ouderen en Alpacas zoekt in google zie je de zoekwoorden duidelijk terug in de titel:

2. Werk met een relevante meta omschrijving.
Onder je title vind je je meta omschrijving. Hier kan je kort vertellen waar je pagina over gaat. Hier is het ook belangrijk om je zoekwoord in te verwerken.
3. Werk met een zoekmachine vriendelijke url.
Een url waarin geen zoekwoord staat is natuurlijk niet heel handig. Een url zoals /id?=249 zegt de zoekmachine niet zoveel. https://www.alpacasindeachterhoek.nl/arrangementen-en-activeiten-met-alpacas/ouderen-gehandicapten-en-alpacas/ uiteraard wel.
5. Begin je pagina met een H1 met daarin het zoekwoord
De H1 tag is de tag waarmee je bij Google aangeeft dat het om de hoofdkop van je pagina gaat. Deze moet origineel zijn en het belangrijkste zoekwoord bevatten.

6. Verwerk het zoekwoord in je teksten
Gebruik je zoekwoord minstens 1 keer in je eerste alinea, laat je zoekwoord vervolgens op meerdere plekken terug komen in je content terug komen
Wil je meer tips of een keer sparren over uw website? Neem dan vrijblijvend contact met mij op